• Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! Forum TipoBet Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. Forum TipoBet sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

Boeing'de kalite davası krizi: Eski çalışan ölü bulundu

Bahisci

New member
Katılım
23 Tem 2023
Mesajlar
89,387
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Boeing'de kalite davası krizi: Eski çalışan ölü bulundu

Firmanın üretim standartlarıyla ilgili endişelerini dile getirmesiyle bilinen eski bir Boeing çalışanı ABD'de ölü bulundu. John Barnett isimli adamın öldüğü sırada davayla ilgili hukuki işlemler nedeniyle şehir dışında olduğu belirtildi. Havacılık devi Boeing, uçaklarında meydana gelen sorunlar nedeniyle davalar ve denetimlerle mücadele ediyor.

QGgXeuEwQkmADEva_4HELw.jpg

Boeing'e karşı açılmış bir davada şirket aleyhine ifade veren ve kalite standarlarındaki düşüklükle ilgili yıllardır çeşitli iddialar ortaya atan eski bir çalışan kaldığı otelin otoparkında ölü bulundu. 62 yaşındaki John Barnett'in "kendi kendine verdiği" bir yara nedeniyle öldüğü ve polisin olay üzerine soruşturma başlattığı belirtildi. Ölümünden önceki günlerde şirkete karşı açılan bir davada şirket aleyhinde ifade veriyordu.
WXoVOvBRQUW2DN98fKVWKg.jpg

Yaşlı adam, 2017'de emekli olana kadar 32 yıl boyunca havacılık devi Boeing'de çalıştı. Barnett, 2017 yılında sağlık nedenleriyle emekli olmuştu. 2010 yılından itibaren, uzun mesafe yolculuklarında kullanılan, son teknoloji ürünü bir uçak olan 787 Dreamliner'ın üretiminde kalite müdürü olarak çalıştı.
apga_XnNBE6MMKEthxVe8w.jpg

Barnett, 2019 yılında baskı altındaki işçilerin üretim hattındaki uçaklara kasıtlı olarak standartların altında parçalar taktığını iddia etti. Ayrıca uçakların oksijen sistemlerinde ciddi sorunlar olduğunu, bunun da acil durumlarda dört solunum maskesinden birinin çalışmayacağı anlamına geldiğini öne sürdü.
GmNRuyO7skCe9Mx4hsZyKA.jpg

Çalışmaya başladıktan kısa bir süre sonra, yeni uçaklarda montaj sürecinin aceleye getirilmesi ve güvenliğin tehlikeye atılmasından endişelendiğini söyledi, ancak şirket bunu yalanladı. Barnett ayrıca, bazı durumlarda parçaların "hurda kutularından" çıkarıldığını ve üretim hattındaki gecikmeleri önlemek için uçaklara takıldığını söyledi. İddiasına göre, yöneticilerini endişeleri konusunda uyardı ancak herhangi bir önlem alınmadı.
DZi9Q_jWI0uGAFYGPuSL4g.jpg

Boeing iddialarını yalanladı. Ancak ABD düzenleyicisi Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından 2017 yılında yapılan bir inceleme, Barnett'in bazı endişelerini doğruladı. Fabrikada en az 53 "uygun olmayan" parçanın yerinin bilinmediği ve bunların kayıp sayıldığı tespit edildi. Boeing'e düzeltici önlem alması emredildi.
miBwc0dinU-V4JzdzNs3eg.jpg

Oksijen tüpleri sorunuyla ilgili olarak şirket, 2017 yılında "tedarikçiden alınan bazı oksijen tüplerinin düzgün şekilde açılmadığını tespit ettiğini" söyledi. Ancak bunlardan herhangi birinin gerçekten uçağa takıldığı iddiası reddedildi.
K0zRiLyZz02W-A3PKIiF0w.jpg

Şirketin eski çalışanı Barnett, öldüğü sırada bu davayla bağlantılı hukuki görüşmeler için Charleston'da bulunuyordu. Geçen hafta, Boeing'in avukatları tarafından sorgulandığı resmi bir ifade vermişti. Barnett, kaldığı otelin otoparkındaki aracında ölü bulundu. Boeing yaptığı açıklamada, "Barnett'in vefatından dolayı üzüntü duyuyoruz ve düşüncelerimiz onun ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte" ifadelerini kullandı.
KCsc0OqJjUSHk9KiAOlkIg.jpg

Eski çalışanın ölümü, hem Boeing'in hem de ana tedarikçisi Spirit Aerosystems'in üretim standartlarının yoğun inceleme altında olduğu bir zamanda gerçekleşti. Ocak ayının başında, yepyeni bir Boeing 737 Max'in kalkıştan kısa bir süre sonra acil çıkış kapısı patlamıştı.
jaj4l2VJo0S3SZwIBHiv3g.jpg

ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu'nun hazırladığı bir rapor, kapıyı güvenli bir şekilde yerinde tutmak için tasarlanan dört cıvatanın takılmadığını ileri sürdü. Geçtiğimiz hafta FAA, altı haftalık bir denetimde "şirketin üretim kalite kontrol gerekliliklerine uymadığı birden fazla örnek" bulunduğunu söyledi.
 
Üst